Logo Krupa Gallery

Pola Dwurnik

Królowa malarstwa za portretem Elżbiety I The Hardwick Portrait  2018, olej na płótnie, 210 x 150 cm Królowa malarstwa za portretem Elżbiety I The Hardwick Portrait 2018, olej na płótnie, 210 x 150 cm 
Niespodzianka, Niespodzianka, 
Malarka, 2007, olej na płótnie, 150 x 210 cm Malarka, 2007, olej na płótnie, 150 x 210 cm 
Szkoła palenia albo Koncert w jaskini  (Od lewej: Pola Dwurnik, Teresa Gierzyńska, Dorota Wnuk, Sławomir Elsner z psem Gruną, Daniela Pfeil, Tomasz Kowalski), 2009, olej na płótnie, 150 x 210 cm Szkoła palenia albo Koncert w jaskini (Od lewej: Pola Dwurnik, Teresa Gierzyńska, Dorota Wnuk, Sławomir Elsner z psem Gruną, Daniela Pfeil, Tomasz Kowalski), 2009, olej na płótnie, 150 x 210 cm 
Odlot albo Nirwana, 2007, olej na płótnie, 150 x 210 cm Odlot albo Nirwana, 2007, olej na płótnie, 150 x 210 cm 
Fajerwerki, 2010, olej na płótnie, 150 x 210 cm Fajerwerki, 2010, olej na płótnie, 150 x 210 cm 
Przed orgią, 2012, olej na płótnie, 150 x 210 cm (obraz dedykowany A.Zausze i P.Klossowskiemu) Przed orgią, 2012, olej na płótnie, 150 x 210 cm (obraz dedykowany A.Zausze i P.Klossowskiemu) 
z cyklu Dwunastu mężów Apolonii: Wrzesień, 2019 olej na płótnie, 116x89cm z cyklu Dwunastu mężów Apolonii: Wrzesień, 2019 olej na płótnie, 116x89cm 
z cyklu Dwunastu mężów Apolonii: Kwiecień, 2017, olej na płótnie, 116x89 cm z cyklu Dwunastu mężów Apolonii: Kwiecień, 2017, olej na płótnie, 116x89 cm 

Pola Dwurnik zajmuje się głównie malarstwem olejnym, różnymi mediami rysunkowymi i kolażem, a także jest autorką publikacji i redaktorką.

Pola Dwurnik bada tożsamość uwikłaną w konflikt między wewnętrznymi emocjami a zewnętrznym wizerunkiem, znajdując nową siłę wyrazu w granicach figuralnej reprezentacji. Jednym z jej głównych zainteresowań jest relacja między ludźmi i zwierzętami. Jej obrazy wypełnia mieszanka strachu i fascynacji bliskiej obsesji, ponieważ Dwurnik odnosi się do różnych kontekstów kulturowych, literatury i historii sztuki, a jednocześnie tworzy nowy, charakterystyczny język z echami dekoracyjnych gobelinów. W rysunkach Dwurnik oscyluje między uproszczonym stylem kreskówkowym, szybkimi szkicami na żywo a realistycznymi, złożonymi kompozycjami. Zastanawia się nad współczesną rzeczywistością oraz jej sferą społeczną i prywatną. Większość jej serii rysunkowych opowiada prawdziwe historie o życiu artystki i świecie sztuki.

Obrazy i rysunki Poli Dwurnik były pokazywane na wystawach zbiorowych i solowych m.in. w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Trafostacji Sztuki w Szczecinie, Galeriach BWA w Tarnowie, Kaliszu, Jeleniej Górze, Zielonej Górze i Nowym Sączu, Galerii Arsenał w Białymstoku, HAU2 w Berlinie, Narodowym Muzeum Sztuki XXI wieku MAXXI w Rzymie, Centrum Kultury Krasnoye Znamya w Sankt Petersburgu i w wielu innych.

Prace Poli Dwurnik znajdują się w kolekcjach Muzeum Narodowego w Gdańsku, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie, Muzeum Współczesnego Wrocław we Wrocławiu, Muzeum Historii Polskich Żydów POLIN w Warszawie oraz w kolekcjach prywatnych na całym świecie.

Mieszka i pracuje w Warszawie.

CV >>>

Prasa:

Vogue.pl
Onet.pl
Postmedium
Hygge Blog
Bryla.pl
Contemporary Lynx
Newsweek.pl
Gazeta Wrocławska
Culture.pl

Dostępne prace

Verily
Pola Dwurnik
Verily
z cyklu Dwunastu mężów Apolonii: Sierpień
Pola Dwurnik
z cyklu Dwunastu mężów Apolonii: Sierpień
z cyklu Dwunastu mężów Apolonii: Wrzesień
Pola Dwurnik
z cyklu Dwunastu mężów Apolonii: Wrzesień
Uniesienie Alcyny przez białe ptaki (za Przemienieniem Rafaela), 2016
Pola Dwurnik
Uniesienie Alcyny przez białe ptaki (za Przemienieniem Rafaela), 2016

Wystawy

Nowa choreografia Alcyny
Pola Dwurnik
Nowa choreografia Alcyny
Unhappy Ending
Pola Dwurnik
Unhappy Ending
Dwunastu mężów Apolonii
Pola Dwurnik
Dwunastu mężów Apolonii

Zapisz się do naszego newslettera!
Otrzymuj informacje o wystawach i wydarzeniach