Logo Krupa Gallery
Wystawy
29.09-9.10.2022

Jan Możdżyński, Sebulec

Age of Lovehammer

kurator: Antoni Burzyński
daty: 29.09–09.10.2022
adres: ul. Dzielna 5, Warszawa (Artinfo.pl)
+48 691 848 309

godziny otwarcia galerii:
29.09-2.10 – godz. 11 – 19
5.10-9.10 – godz. 12 – 18

organizator: Krupa Gallery
partner strategiczny: Artinfo.pl

Wydarzenie odbywa się w ramach Warsaw Gallery Weekend 2022.
www.warsawgalleryweekend.pl
 

Wydarzenie towarzyszące:
Rozgrywka w „Age of Lovehammer” Jana Możdżyńskiego i Sebulca z udziałem publiczności

piątek, 30 września, godz. 17.00 – 19.00
sobota, 1 października,
godz. 17.00 – 19.00
niedziela, 2 października,
godz. 16.00 – 20.00
Artinfo.pl | ul. Dzielna 5, Warszawa

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

„Lovehammer” to projekt Jana Możdżyńskiego i Sebulca, w którym dwaj młodzi artyści reinterpretują popularne, „typowo męskie” hobby – queerują figurkowe gry bitewne spod znaku „Warhammera”. Tworzą własne uniwersum i grę, które realizują ich wizję świata, zupełnie inną od przemocowych schematów rozrywek.

„Warhammer” to jedna z najpopularniejszych serii gier figurkowych, w których gracze zbierają i kompletują armie, ścierające się później na polu bitwy. Rozbudowując i wyolbrzymiając estetykę skonwencjonalizowanej przemocy gry rozrosły się do fenomenu kulturowego, obrazowanego również w książkach, filmach i grach komputerowych. Potężne fantastyczne armie staczają w nich niezliczone bitwy w niekończącej się, wiecznej wojnie, toczonej przez fantastyczne stwory i wrogie frakcje.

Na wystawie „Age of Lovehammer” artyści korzystając z motywów i tropów typowych dla tego rodzaju rozrywki, oraz inspiracji z kultury mangi, fantasy oraz legend i baśni, artyści ‘queerują’ postawy oparte na przemocy, zmieniając mechanikę walki w idiom miłosny. Jest to jednocześnie fantazja wizualna i postulat społeczny – Sebulec i Możdżyński, będąc orędownikami miłości, równości i feministami, jak i wielkimi fanami gier bitewnych, proponują zmianę stereotypowego spojrzenia opartego na konflikcie i walce, w relacje wynikające z opiekuńczości, miłości i sympatii. Proponują grę, ale na swoich zasadach, odpowiadających temu, w co sami wierzą.

To jednocześnie fantazja wizualna i postulat społeczny – „Lovehammer” jest bazującą na popularnej rozrywce propozycją podważenia dominującej logiki konfliktu i walki, wojny jako jednego z mitów założycielskich i sposobu budowania relacji. Sebulec i Możdżyński dokonują subwersji na modelowym przykładzie logiki konfliktu. Ich świat przekracza granice heteronormatywnego spojrzenia i ciążących historycznych zapożyczeń i tradycji społecznych.

„Age of Lovehammer” to druga wystawa projektu Lovehammer. Tym razem artyści rozbudowali świat gry i stworzyli przestrzeń umożliwiającą publiczności udział w rozgrywce.
Nawiązując do światów gier, artyści traktują „Lovehammera” jako całościowe uniwersum. Świat w którym rozgrywa się akcja wystawy to „Świat osnowy”. Zamieszkują go Fetysze, które podążają nieustannie do „Rdzenia” – indywidualnego wnętrza każdego z nas, złożonego z sumy przeżyć, idei, doświadczeń i spotkań innych osób. Taka podróż odbywa się wiele razy w trakcie naszego życia, a dla niektórych nigdy się nie kończy. „Młoty Miłości” to zapis tej podróży, a osoby grające mogą zdecydować o tym, jak będzie przebiegać i jakie wartości ukształtują „Świat osnowy”.

Dwie figurkowe armie, które spotykamy w „Age of Lovehammer”, to „Piękne Bestie Sebulca” i „Skruszeńcy” Jana Możdżyńskiego.

Skruszeńce są chmurą odczuć, idei, wrażeń i żyć. Są płynne, nie zdefiniowane na stałe. Są zmiennie, wystają poza heteronormę, patriarchat i ramy genderowe. Czerpią moc z nocy, szeptu szeptuch i wiedźmowych rytuałów. Przekroczenie jest ich naturą, transpłciowe, odwrócenie jest ich metodą.

„Skruszeńce” to:
przemijanie, zmiana, przemiana, przechodzenie, ciało, duch, chwila, płynność, gender, gender-fluid, umowa społeczna, norma, heteronorma, patriarchat, niedopasowanie, zmiana, płeć, dymorfizm, transgenderyzm, transwestytyzm, feminizm, mistycyzm, rytuał, tarot, crowley, wiedźma, szept, szeptucha, noc, świadomość, pamięć, pamięć historyczna

„Piękne bestie” Sebulca reprezentują nienormatywność, osoby odrzucone, w kryzysie, zmuszone ukrywać swoją tożsamość. Pięknem sa ich blizny, ich wrażliwość, ich droga, ich siła.„patrzę w lustro i mam ochotę je rozbić” rapuje watchmedieslowly, emo raper najmłodszego pokolenia. Piękne Bestie są dzikie, niezdarne i niepewne siebie. Czy będą w stanie wyruszyć w podróż do wnętrza i pokochać się na nowo?

„Piękne bestie” to:
cielesność, queerowosc, futro, mięśnie, niebezpieczeństwo, uwodzenie, szczęki, kły, ślina, gryzienie, zjadanie siebie, ciała, rytuał, ściąganie skóry/odkrywanie wnętrza, chaos, bunt, zbroja, dotyk, czułość, rany, żyły, magia, natura, symetria, metal, hot byki, wilkołaki, syreny.

Całość wystawy jest jednocześnie funkcjonalną grą. W trakcie jej trwania w określonych godzinach odbywały się będą rozgrywki z użyciem dzieł, w których będą mogli wziąć udział zwiedzający.

Zasady rozgrywki w „Age of Lovehammer” w Świecie Osnowy powstały we współpracy z Pawłem Kimczakiem.

Prasa:

Vogue.pl
Wyborcza.pl
Wyborcza Warszawa
Poptown
MonopolMgazin.de
Arterritory
Dwutygodnik
Sztuka Czasopismo
MagazynSzum.pl

 

Zapisz się do naszego newslettera!
Otrzymuj informacje o wystawach i wydarzeniach